Hoe kom je snel aan b to b leads?
Veel bedrijven werken voor andere bedrijven. Dit noemen we b to b: business to business. Dat betekent in essentie dat je producten of diensten levert aan andere bedrijven. Je hebt dan dus b to b leads nodig: een aanleiding om een ander bedrijf te benaderen en jouw product of dienst aan te bieden.
Verschillende soorten leads
Er zijn natuurlijk meerdere methoden om bedrijven te benaderen. Warme leads zijn leads of contacten waarvan je weet dat er een behoefte achter schuilgaat. Je weet dat het andere bedrijf al op zoek is of interesse heeft in wat jij aanbiedt. Dat zijn de meest nuttige leads en ze leiden het vaakst tot een effectieve verkoop of samenwerking. Je kunt ook koude acquisitie doen, ofwel bedrijven benaderen die je nog niet kent en die nog geen interesse hebben voor zover je weet. Een koude lead is echter veel minder vaak effectief en succesvol op lange termijn.
Social media voor leads
Het gebruiken van social media is als ondernemer echt een must. Het is namelijk een goede manier om in contact te blijven met je doelgroep. Zo kun je dus ook weer leads genereren voor jezelf: door nauw in contact te blijven met je doelgroep.