Verhalen delen via LinkedIn Stories
Op 13 mei 2020 heeft LinkedIn een nieuwe functie gelanceerd namelijk LinkedIn Stories. Met het lanceren van deze functie is het nu ook op LinkedIn mogelijk om kleine verhalen te delen. Hierdoor is er een nieuwe plek ontstaan binnen LinkedIn waar men op elkaar kan reageren. Nederland was destijds het eerste land in Europa dat LinkedIn Stories mocht testen, maar inmiddels is dat al uitgegroeid tot verschillende landen binnen de wereld.
Stories zijn voor ons social media gebruikers niet zo nieuw meer. We kennen ze van het hele begin van Snapchat, toen ging Instagram ermee aan de haal en tegenwoordig heb je ook op Facebook de mogelijkheid om stories te delen. En daar is LinkedIn halverwege dit jaar dus ook bijgekomen. Een mooie plek voor een LinkedIn specialist om zijn/haar doelgroep te bereiken!
Hoe werken LinkedIn stories
Net als op Facebook, Instagram en Snapchat zijn stories slechts 24 uur beschikbaar. Na deze 24 uur zullen de stories weer verdwijnen en kunnen andere gebruikers ze niet meer terug zien. De kracht van het delen van stories is dat hier vaker betere verhalen op worden gedeeld en dat deze ook meer visueel zijn ingestoken. Ze moeten immers de aandacht trekken tussen al het andere geweld dat zich op social media bevindt. Wanneer jij als LinkedIn gebruiker dus een storie wilt delen in het van belang dat deze visueel aantrekkelijk is én het verhaal in deze storie de moeite waard is om te lezen. Ook is het van belang om het verticale formaat aan te houden omdat stories alleen verticaal getoond worden op LinkedIn.
Wil je er zeker van zijn dat jouw LinkedIn Stories gezien worden door jouw volgers en dat je hiermee de juiste personen over laat gaat tot actie? Laat dan jouw LinkedIn uitbesteden door een LinkedIn specialist!